Duyurular

Rehberlik Faaliyetleri İstatistiği Bilgi Girişleri

Yönetmeliğin 34. Maddesi gereğince okul rehberlik servislerince yıl içinde öğrenci ve velilere yönelik rehberlik hizmetleri yıllık çerçeve planı doğrultusunda  çeşitli seminer, eğitim, bilgilendirme vb. faaliyetlerin yürütülmesi gerekmektedir. Bu doğrultuda 2018-2019 eğitim öğretim yılı içerisinde okul rehberlik servisince öğrenci, veli/öğretmen vb.ne  verilen eğitim, seminer, bilgilendirme gibi faaliyetlere ilişkin bilgilerin ekli forma işlenerek idare teslim edilecektir. meb_iys_dosyalar/58/07/706613/dosyalar/2019_05/28171000_hizrehberlik.xlsx  

Devamı

Eğitim Altyapısının Güçlendirilmesi Projesi Yapım İşleri Sonuç Bildirimi

Eğitim Altyapısının Güçlendirilmesi Projesi; Dünya Bankası yürütücülüğünde, Millî Eğitim Bakanlığı uygulama illerinde 57 adet eğitim yapıları inşa ederek, Geçici Koruma Altındaki Suriyelilerin ve Türk vatandaşlarının eğitime erişiminin arttırılmasını amaçlamaktadır. Bu kapsamda projeye ait bütün ihaleler tamamlanmış olup 12 il için yüklenici firmalar ile sözleşmeler imzalanmıştır.  

Devamı

Direksiyon Eğitimi Dersi Sınavı Eksiklilerin Giderilmesi

Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliğinin 28/A maddesinde 3. Fıkrasında "Direksiyon eğitimi dersi sınavında görev alanlara müdahale ederek çalışmalarını engelleyici veya kursiyerin sınav sürecini etkileyici davranışlarda bulunan direksiyon usta öğreticilerine, direksiyon eğitimi dersi sınavlarında bir yıl süreyle görev verilmez." ve 6. Fıkrasında "Sınav yürütme komisyonu başkanı; sınav yürütme komisyonu üyeleri, direksiyon eğitimi dersi sınavı uygulama ve değerlendirme komisyonu başkan ve üyeleri, sınavda görevli diğer personel ve direksiyon usta öğreticilerinden görevine gelmeyen veya geç gelenlere, sınavda ilgili mevzuatta belirtilen görevleri yapmayan veya ilgili mevzuata aykırı hareket edenlere ilgili millî eğitim müdürlüğünce gerekli inceleme ve soruşturma sonucuna göre, art arda üç sınavda görev verilmez. Bu kişilere; ikinci kez tekrarlanması hâlinde art arda altı sınavda, üçüncü kez tekrarlanması hâlinde ise bir yıl görev verilmez. Ayrıca bu kişiler hakkında gerekli işlem yapılır. Görev verilmeme işlemi, inceleme ve soruşturma sonucuna göre alınacak onay tarihinden itibaren ilk uygulama sınavında uygulanır. Bu fıkrada belirtilen fiilleri işleyen görevliler hakkında dördüncü fıkra kapsamında işlem yapılması hâlinde bu fıkra kapsamında ayrıca işlem yapılmaz." denilmekte olup usta öğreticilerin bu kapsamda sınav sürecine müdahale etmemelerinin hatırlatılması, yapılan denetimlerde usta öğreticilerin sürücü belgelerinin yıpranmış, kırılmış , fotoğrafı tanınmaz halde olduğu görülmektedir. Usta öğreticilerin sürücü belgesi bu durumda olanların değiştirilmesinin sağlanması gerekmektrdir.  

Devamı

2023 Vizyonu'nun Aktörleri Öğretmenler İçin 24 Kasım Öğretmenler Günü Genelgesi

Bakanlığımız koordinesinde yapılacak Öğretmenler Günü kutlama ve etkinlikleri; 2023 Eğitim Vizyonu'nun ana aktörü olan öğretmenlerin ve öğretmenlik mesleğinin toplumdaki algısının yükseltilmesine katkı sağlayacak, moral ve motivasyonlarını arttıracak, birlik ve beraberliğini pekiştirecek programlarla, yurt içinde ve dış temsilciliklerimizde, GENELGE 2019/8'de belirtilen hususlara göre kutlanacağı Bakanlığımız Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü'nün ilgi yazısı ile bildirilmiştir. İlgi yazı ekte gönderilmiş olup, okulunuz/kurumunuzda duyurulması hususunda

Devamı

4.Sınıfarımız Artık Mezun Olup Veda Etmeye Hazırlanıyor

Mezunlarımızı Veda Etmeye Hazırlanıyoruz 4. sınıflar  artık mezun olmaya hazır. Kendilerini ortaokulu gibi hissetmeye başladılar.

Devamı

İller Arası İsteğe Bağlı Yer Değiştirme Takvimi

Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin 2019 Mayıs ayı il içi yer değiştirme başvurularının sona ermesi ile birlikte iller arası isteğe bağlı ve zorunlu çalışma yükümlülüğüne bağlı yer değiştirme işlemleri başlayacak. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından başvuruları kabul edilen öğretmenlerin 2019 il içi yer değiştirme talepleri 21-24 Mayıs tarihleri arasında alınmıştı. MEB takvimine göre il içi atama ve yer değiştirme sonuçları ise 29 Mayıs 2019 tarihinde açıklanacak. Ayrıca il içi atama ve yer değiştirme sonuçları il milli eğitim müdürlükleri tarafından da duyurulacak. İlişik kesme işlemleri ise 14 Haziran 2019 tarihinden itibaren yapılacak. Diğer taraftan iller arası isteğe bağlı ve zorunlu çalışma yükümlülüğüne bağlı yer değiştirme başvuruları da 10-14 Haziran 2019 tarihleri arasında yapılacak. Başvuruların ardından atama işlemleri ise 18 Haziran 2019 tarihinde gerçekleştirilecek. İller arası ilişik kesme işlemleri de 28 Haziran 2019 tarihinden itibaren yapılacak.

Devamı

Öğretmenlerin Sosyal ve Duygusal Becerilerini Geliştirme

Duygular, öğretmenlerin yaptıklarının ve neden yaptıklarının merkezinde yer alır. Eğitimciler, dezavantajlı çocuklar için olasılıkları değiştirme, öğrenmeye sevgiye ilham verme veya eleştirel düşünür geliştirme yönündeki hayalleriyle öğretmenlik yapmaya geldi.     Öğretmenlerin neyi, neden yaptıklarının temelinde duygular vardır. Eğitimciler ders verirlerken; öğrencilerine, öğrenmekten haz duymayı ya da eleştirel düşünmeyi öğretebilmenin ve fazla olanaklara sahip olmayan çocuklara eşit olanaklar sağlayabilmenin hayalini kurarlar. Ancak araştırmalar, öğretmenlerin yüzde 50 ilâ 60´ının mesleklerindeki ilk beş yıl içinde öğretmenliği bıraktıklarını gösteriyor. Öğretmenlerin stres seviyeleri de eşi benzeri olmayan seviyelere dayanmış durumda. Öğretmenlerin mesleklerine devam edebilmek, sosyal ve duygusal becerilerini güçlendirerek derslerde karşılaştıkları stresi yönetebilmek için desteğe ihtiyaçları var. Sosyal ve duygusal yetkinlikler, öğretmenlerin tükenmemesi ve kendilerini iyi hissetmesi için çok büyük önem taşıyor.  Öğretmenlerin sosyal ve duygusal yetkinlikleri, öğretmen-öğrenci ilişkisini etkiliyor. Sakin, olumlu ve uyumlu öğretmenler, öğrenciler zorlayıcı davranışlar sergilediğinde bile onlara daha sıcak ve duyarlı yaklaşmayı becerebiliyorlar. Öğretmenler, bilerek ya da bilmeyerek bu becerileriyle öğrencilere örnek oluyorlar. Öğrenciler, her gün stresli durumlarla karşılaşıp bununla başa çıkan öğretmenlerini dikkatle izliyorlar! Hepsi öğretmenlerinin yılgınlıkla, fikir anlaşmazlıklarıyla başa çıkıp sınıfı kontrol altında tutmasından bir şeyler öğreniyor. Öğretmenlerin sosyal ve duygular becerileri, sınıf düzenini ve yönetimini etkiliyor. Öğretmenler Sosyal ve Duygusal Becerilerini Nasıl Geliştirebilirler? Duygusal zekâyı (Emotional Intelligence; EQ) günlük hayata uyarlamak için geliştirilen EQ modeli üç önemli amaçla yola çıkıyor: Daha fazla farkında olmak, daha fazla bilerek hareket etmek, daha fazla bir amaca yönelik olmak. Kendinizi tanıyın; böylece hissettiğiniz ve yaptığınız şeyi çok net görerek, güçlü yanlarınızı ve zorlandığınız durumları bilir ve davranış şeklinizi anlarsınız. Kendinizi tercih edin; yani belli bir durumla karşılaştığınızda otomatiğe bağlanmış gibi tepki vermek yerine proaktif tepki verin. Kendinizi verin; yani eylemlerinize öngörülerinizi katarak, neyi, neden yaptığınızı bilin. Her zaman bir şeyler hissediyoruz ama ne hissettiğimize ya da hissettiklerimizin öğrenmeyi nasıl etkilediğine çok ender olarak kafa yoruyoruz. Bu EQ modelinin ilk adımını, öz farkındalığın geliştirilip beslenmesi oluşturuyor. Duygusal farkındalık, sadece yüzeydeki duygular (çok bariz olanlar) değil, daha derine gömülü duygularla birlikte kendimizi nasıl hissettiğimizi tanımlayabilmemizden başlıyor. Yakınlarda duygusal olarak etkilendiğiniz bir durumla ilgili aşağıdaki sorular üzerine kafa yorun: Bu durum boyunca kendinizi nasıl hissettiniz? Hissettiğiniz duyguların adını koyun. Tanınmış bir konuşmacı ve Bütün-Beyinli Çocuk kitabının yazarı Dr. Dan Siegel, "Duygularınızla başa çıkabilmek için adlarını koyun" diyor. Duyguların adını koymak onların yoğunluğunu azaltır. Duygularınız size ne anlatıyordu? Duygularımız bize kendimiz ve çevremizdeki dünya hakkında bilgi veren verilerdir. Duygularımızın anlamlarını keşfetmek, öz farkındalığın geliştirilmesinde çok önemli bir adımdır. Duygularınızla ilgili ne yaptınız? Utanç, korku ve öfke gibi rahatsız edici duygularımızı gizler, görmezden gelir ya da inkâr ederiz. Ama bu duygular görmezden gelindiklerinde ortadan kaybolmazlar! Duygular harekete geçmemizi sağlar, bu yüzden bazen hiç de yapıcı olmayan şekillerde davranmak isteyebiliriz. Duygularımızın adını koymaya zaman harcayıp ne anlama geldiklerini keşfetmemiz daha sonra daha iyi kararlar vermemizi sağlayacaktır. Bütün bunları göz önüne aldığınızda, bir dahaki sefere benzer bir durumla karşılaştığınızda neyi farklı yapardınız? Öğretmenlerin sosyal ve duygusal becerileri, onları tükenmekten korur, kendilerini iyi hissetmelerini ve bunun sonucunda olumlu bir öğrenme ortamı geliştirmelerini sağlar. Öğretmenler duygusal zekâlarını geliştirmeye öz farkındalıklarını besleyerek başlayabilirler. Duygularımıza kulak verdiğimizde kendimizi daha iyi kontrol edebilir, daha iyi kararlar verebiliriz.           

Devamı

Özel Eğitim İçerikleri Bildirimi

Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerimizin eğitim sürecinde görev alan öğretmenlerin hazırladıkları ya da hazırlamayı planladıkları dijital içerikli özel eğitim materyallerinin ülke genelinde yaygınlaştırılmasını sağlamak amacıyla varsa öğretmenlerimizce yürütülen çalışmaların/ projelerin idareye bildirilmesi gerekmektedir. Duyurulur.

Devamı

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk Açıklamalarında Altı Zayıfla Sınıf Geçme Olmayacağını Belirtti

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, sınıf geçme yönetmeliğinin gözden geçirildiğini belirterek, "Yani ben ortalamayı tutturdum ve dolayısıyla geçiyorum gibi bir kolaylığı bundan sonra çok fazla gündemde tutmamak istiyoruz" dedi. Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, sınıf geçme yönetmeliğinin gözden geçirildiğini belirterek, "Yani ben ortalamayı tutturdum ve dolayısıyla geçiyorum gibi bir kolaylığı bundan sonra çok fazla gündemde tutmamak istiyoruz" dedi. Bakan Selçuk, dün TRT Haber canlı yayınında yeni ortaöğretim modeliyle ilgili soruları yanıtladı. Bakan Selçuk, özetle şöyle dedi: "Temelde sınıf geçmek eğer çok kolay olursa, dört işlem bilmeden lise bitirilebilir. Böylelikle giderek ülkenin öğretimsel düzeyi düşmeye başlar. Üniversite sınavlarında da yapılan net sayıları azalır. Bir öğrenci belirli derslerden yüksek not alarak, hiç öğrenmediği derslerden geçiyorsa, diyelim ki 6 tane zayıfı var ve geçiyorsa, bunu problem olarak görmememiz bir problem. Çocukların derslerini belli bir düzeyde öğrenene kadar onlarla muhatap olması lazım. Yani ben ortalamamamı tutturdum ve dolayısıyla geçiyorum gibi bir kolaylığı bundan sonra çok fazla gündemde tutmamak istiyoruz. Bunun çalışmalarını yapıyoruz. Öğrenci sınıfta kafasını sıranın üstüne koysa ve 'Ben zaten geçeceğim, öğretmenim sen işine bak' derse. Biz öğretmenin sınıftaki gücünü, itibarını da dikkate almak zorundayız. Ayrıca öğrenci başta geçmeyi garantilediyse orada bir öğrenme atmosferi oluşmuyor.

Devamı

BİLSEM Resim-Müzik Mazeret Sınav Tarihleri

Resim Mazeret Sınav Tarihi: 15 Haziran 2019 Cumartesi  Resim Mazeret Sınav Merkezi: Beşiktaş Şair Nedim Ortaokulu   Müzik Mazeret Sınav Tarihi: 31 Mayıs 2019 Cuma Müzik Mazeret Sınav Merkezi: Beşiktaş BİLSEM

Devamı

DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi Girişleri Hatırlatma

4. sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin Dyned Dil Eğitim Sistemine kayıtlarının yapılması, kullanıcı adı ve şifrelerin dağıtımın sağlanması, öğrencilere sistemin kurulması ve kullanılması konusunda bilgilendirilmelerin yapılması, gerekmektedir. Duyurulur.

Devamı

Evde Eğitim Hizmetleri Güncel Kılavuz Yayınlandı

Sağlık problemi nedeniyle örgün eğitim kurumlarından doğrudan yararlanamayacak durumda olduğunu sağlık raporu ile belgelendiren okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için evde sunulan eğitim hizmeti evde eğitim hizmetleri kılavuzu güncellenerek yayınlandı.

Devamı

2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı İçin Ders Kitapları Listesi MEB Tarafından Yayımlandı

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan Mayıs ayı Tebliğler Dergisi'nde 2019-2020 eğitim öğretim yılında okutulacak ders kitaplarına ilaveler yapıldığı öğrenildi. Ek olarak yayınlanan ders kitapları listesi Mayıs ayı Tebliğler Dergisi'nde açıklandı. Milli Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanan 2019 Mayıs ayı Tebliğler Dergisi'nde 2019-2020 öğretim yılından itibaren kullanılmak üzere eğitim öğretim açısından Talim ve Terbiye Kurulu tarafından uygun bulunan ders kitapları listesi yayımlandı. Ayrıca 2018 yılı 2. dönem başvurusu yapılan taslak kitaplardan Talim ve Terbiye Kurulu tarafından ders kitabı olarak okutulması uygun görülen kitap listesi de 2019-2020 eğitim öğretim yılında okutulacak İlköğretim ve ortaöğretim ders kitapları listesine ilave edildi.    

Devamı

Meb Ahşap Oyuncak Yarışması Katılımcılarının Dikkatine!

Ahşap Oyuncak Yarışmasında temalı ve serbest kategoride yarışarak ilk 50 sırada yer alan oyuncakları sergilemek ve ayrıca ilk üç dereceye giren öğrencilerimize ve danışman öğretmenlerimize ödüllerini vermek üzere 11-12 Haziran 2019 tarihlerinde Bursa İnegöl MODEF Fuarcılık Alyans Salonunda program düzenlenecektir. Konuyla ilgili resmi yazı ve onay Valiliklere gönderilmiştir. *Temalı ve Serbest kategoride ilk üç dereceye giren okullarımız, sergiyle birlikte düzenlenecek olan ödül töreninde açıklanacaktır.   TEMALI KATEGORİDE İLK 50 SIRADA YER ALAN VE SERGİYE KATILACAK OLAN OYUNCAKLARIN LİSTESİ *Liste alfabetik sıraya göre düzenlenmiştir. SERBEST KATEGORİDE İLK 50 SIRADA YER ALAN VE SERGİYE KATILACAK OLAN OYUNCAKLARIN LİSTESİ *Liste alfabetik sıraya göre düzenlenmiştir.                  

Devamı

Öğretmenlerimize Duyuru

Okul Rehberlik Programları için İhtiyaç Analiz Anketleri Okul Rehberlik Programları için İhtiyaç Analiz Anketlerinin yarına kadar doldurulması gerekmektedir. Öğretmenlerimize duyurulur.  

Devamı