Haberler

4-F Sınıfı Doğa Yürüyüşü, Doğal Çevre Gözlem ve İnceleme Etkinliği

4-F  öğrencileri eğitim projemiz kapsamında doğa yürüyüşü, doğal çevre gezi gözlem ve inceleme etkinliği ile çevre bilinci arttırımını sağlamak, bu konudaki sorumluluk duygularını geliştirmek doğa farkındalığını arttırmak amacıyla  öğrencilerimizin çevrelerini koruma ve temiz tutma bilinci kazandırma davranışını yaşam felsefesi haline dönüştürebilmeleri için düzenlene gezi öğrencilerimiz yürüyüşün keyfini çıkardılar.

Devamı

Okul Öncesi Miniklerimizle Bahçe Uygulamaları Etkinliği

Okul öncesi öğretmenimiz bahçe uygulamarı ile öğrencilerin doğa sevgisi kazanımını ileri boyutta yapabilmek ve miniklerde bahçe bakımı bilincini geliştirmek için onlarla uygulamalar yapıyor. Öğretmenimiz Enise KADER'e göre aşamalı 11 niteliği minik öğrencilerine kazandırmak çok önemlive  bu özellikleri şöyle sıralıyor: 1. Bahçecilik bir maceradır.  Hepimiz çocukların dağıtarak ve kirleterek eğlenmekten çok zevk aldıklarını biliyoruz. Yeni şeyler denemeyi severler, yardım etmeye bayılırlar ve öğrenmeye büyük merak duyarlar. Tüm bu sebeplerden dolayı bahçecilik mükemmel bir aktivitedir. Bahçecilik tüm duyulara hitap eder. Toprağın ve çiçek soğanlarının bir aroması vardır, çalışırken otların tadına bakılabilir ve toprağa ellerinizle dokunmak harika bir histir. Üzerine su eklerseniz toprak değişir. En başından en sonunda kadar bahçecilik keşiflerle doludur. Keşif insanı canlandırır. Çocuklar en iyi böyle öğrenirler: paylaşılan oyun dolu maceralar yoluyla… 2. Bahçecilik sabırlı olmayı öğretir.  Her şeyin çok hızlı olduğu bir dünyada bahçecilik çocuklara "ertelenmiş hazzı" öğretir. Bahçede çalışmaya başlamadan önce yapacaklarınızı dikkatlice planlamalısınız, başlamadan önce çok çalışmalısınız ve bir "ödül" görmeden önce günlerce, haftalarca hatta aylarca beklemelisiniz. Ve beklediğinizde, verdiğiniz onca emeğin karşılığının tadı bambaşka olur. 3. Bahçecilik umut doludur. Bahçede çalıştığınızda neler olabileceğini asla bilemezsiniz. Neyin kök salacağını ve güçlü bir şekilde büyüyeceğini bilemezsiniz. Tohumların tutup tutmayacağını bilemezsiniz. Evrene dileklerinizi gönderirsiniz. Kendinizi daha fazla güneş, daha fazla yağmur ve daha fazla şans umut ederken bulursunuz. En küçücük bir büyümeden, ufacık bir uç vermeden ilham alırken bulursunuz kendinizi. Umutlu, istekli ve heyecanlı hissedersiniz. Kendi büyüttüğünüz çocuklarla bu umudu paylaşmak ve onların nazikçe filizleri teşvik ettiklerini, büyümelerine neşeyle gülümsediklerini ve çiçek açan bir bitkiyi mutluluk naralarıyla kutladıklarını görmek muhteşem bir histir. Sanki hayatın bütün masum ve narin parçaları, bu büyütme eyleminin içinde birleşmiş gibidir. Bahçecilik, sadece çocuklarınıza bu kadar umut dolu hissetme fırsatını vermek için bile yapılmaya değer. Aynı şey sizin için de geçerli elbette. Çocuklarınızın gözlerindeki umudu görmek hayal bile edemeyeceğiniz bir şekilde kalbinize dokunacaktır. 4. Bahçecilik yaşamı "görmenin" bir yoludur. Tüm bu çaba ve umut, sonunda kendini yeni bir hayat olarak ortaya çıkarır. Mucize! Ortaya çıkan ilk uçlar, size odak noktanızı gösterir: Yaşam neredeyse oraya yoğunlaş. Büyüme neredeyse oraya git. Taze neredeyse oraya git. Ona eğil, ondan keyif al ve onu kutla. Çocuklarımıza vermek için bundan daha iyi bir ders olabilir mi? 5. Bahçecilik çocukların bir şeylerin bakımını üstlenmeyi öğrenmelerini sağlar. İki oğlum da çok duyarlıdır. Hayvanları, başka çocukları ve kendilerinden bir şeyler verebilecekleri bir şeylerin parçası olmayı severler. Özellikle büyük oğlum bir şeylerin bakımını üstlenmeyi ister. Teklifleri hemen her zaman geri çevrilse de küçük kardeşine destek vermeye çalışır. İlgiye bayılan ve bakıcısından çok şey talep eden kedimizi o besler ve ona bakar. Evin bakımına katkıda bulunmak ister. Buna izin veririm çünkü bu ruhu kaybetmesini istemem. (Yine de beceriksizce süpürgeyi bir yerlere çarptığında içim gider.) Bahçede çalışmak, bir şeylere bakmayı deneyimlemesini sağlayan hafif bir iştir ve hafif riskler içerir. 6. Bahçecilik her şeyi kontrol edemeyeceğimizi öğretir. Büyük oğlum hayatın acımasız olabileceğini çok erken bir yaşta öğrendi. Çok sevdiği bir arkadaşı genç yaşta hayat veda ettiğinde annesinin günlerce gözyaşlarına boğulduğunu gördü ve o da bu derin yası hissetti. Bahçecilik hayata bir perspektif verir. Sabrımıza, umudumuza ve ilgimize rağmen her şey yolunda gitmeyebilir. Ne kadar uğraşırsak uğraşalım ya da bu kez farklı olmasını istersek isteyelim bazı şeyler yaşamayacaktır. Hayatın geçiciliği ile ilgili yumuşak dersler sağlıklıdır. Bizim durumumuzda ise bu iyileştirici bir şey. 7. Bahçecilik kişiliği güçlendirir.  Bazı açılardan fiziksel olarak zorlayıcı olsa da bahçecilik her yaştan insanın yapabileceği bir şeydir. Herkes bir şekilde katılabilir ya da katkıda bulunabilir. Elbette küçük çocuklarla biraz daha dağınık ve pis bir aktivite olabilir ve fidelerin hayatta kalabilmek için yetişkinlerin korumasına ihtiyacı olabilir. Ancak bahçecilik küçük çocukların da deneyimleyebileceği bir şeydir. Kendini bir işe adamak, yeni beceriler öğrenmek ve başarılı olmak özgüven geliştirmeye yardımcı olur. Hepimiz çocuklarımızın özgüven sahibi olmasını istemez miyiz? 8. Bahçecilik terapi gibidir.  Büyük oğlumun biraz gergin bir yapısı var. Hayat bazen onu zorluyor. Onunla bahçede çalışmanın en sevdiğim yanlarından biri, bahçeciliğin sakinleştirici etkisi. Bahçecilik insanın topraklanmasını sağlıyor. (Her anlamda!) Kirlenmenin insanı sakinleştiren bir tarafı var. Her şeyden önemlisi, bahçede nefes alıp vermenizden ve konuşmalarınızdan başka ses olmaz, dikkatini dağıtan başka bir şey olmaz, sadece siz olursunuz. Hiçbir uyaran olmaz, sadece yaptıklarınız ve paylaştıklarınız olur. 9. Bahçecilik özbakımı öğretir.  Yapılacaklar listelerinden ve teknolojiden bir süreliğine uzaklaşmak ve açık havada bir şeyler yapmaya dalmak, ruhu "şarj etmenin" en temel yoludur. Şehir hayatının koşuşturmasının içinde huzura ulaşmanın hiç kolay olmadığını biliyoruz. Çocuklarımızla bahçe zamanını birlikte paylaşmak, kendimizi nasıl rahatlattığımızı onlara modellemek için harika bir fırsattır. 10. Bahçecilik konuşmayı ya da göz kontağını gerektirmez. Her ne kadar birisiyle bir aktivite yapmak genellikle zengin bir sohbete dönüşse de, çocuğunuzla aranızda bir gerilim olduğu zamanlarda bahçecilik mükemmel bir seçim olabilir. Çocuklarımız büyüdükçe, dinamikler de değişiyor. Biraz garipleştiklerinde ve onlarla iletişim kurmak zorlaştığında, bahçecilik hala paylaşabileceğiniz bir aktivite olarak kalmaya devam edebilir. Yan yana sessizlik içinde çalışmak, bahçedeyken oldukça kabul edilebilir bir durumdur. Bu alışkanlığı erken yaşta oluşturursanız, yaşları büyüdüğünde de yapacağınız bir davet çocuğunuzun gözünü korkutmayacaktır. Bahçede çalışırken konuşma beklentisi olmaz ve hiç konuşma olmasa da birlikte özel bir zaman geçiriyor olursunuz. Bir işi birlikte yaparsanız. Bu da bağ kurmanızı sağlar. 11. Bahçecilik bize sevgiyi öğretir.  Tıpkı çocuklar gibi bahçeler de bizden enerjimizi ve ilgimizi onlara vermemizi ister. Bizim ilgimiz ve bakımımız sayesinde büyüyebilirler ve "en üstün" hallerine ulaşarak gelişirler. Aynı çocuklarımız gibi.  

Devamı

Öğretmen ve Öğrencilerin Başarısına Yardımcı Olan Kişilik Özellikleri

Kişilik özelliklerinin, bireyler olarak bize doğuştan gelen özelliklerin yanı sıra belirli yaşam deneyimlerinden gelişen özelliklerin bir birleşimi olduğuna inanıyoruz. Biz, bir kişinin kişilik özelliği makyajının ne kadar başarılı olduklarını belirlemede uzun bir yol katettiğine inanıyoruz. Öğretmenlerin ve öğrencilerin başarılı olmasına yardımcı olacak bazı kişilik özellikleri vardır. Başarı, farklı insanlar için farklı anlamlara gelebilir. Aşağıdaki özelliklerin çoğunluğunu elinde tutan öğretmenler ve öğrenciler, başarı nasıl tanımlanırsa tanımlansınlar her zaman başarılı olurlar. adapte olabilirlik Ani bir değişikliği dikkat dağıtıcı yapmadan ele alma yeteneği. Bu Özellik Öğrencilere Nasıl Yararlanır? Bu özelliğe sahip öğrenciler, akademisyenlerin acı çekmesine izin vermeden ani sıkıntılarla başa çıkabilir. Bu Özellik Öğretmenlere Nasıl Yararlanıyor? Bu özelliğe sahip öğretmenler, işler plana göre gitmediğinde dikkat dağılmalarını en aza indiren ayarlamalar yapabilirler. vicdanlı Bir görevi titizlikle verimlilik ve en yüksek kalitede tamamlayabilme. Öğrenciler: Bu özelliğe sahip öğrenciler tutarlı ve düzenli olarak yüksek kaliteli işler üretebilirler. Öğretmenler: Bu özelliğe sahip öğretmenler son derece düzenli, verimli ve öğrencilerine günlük olarak kaliteli dersler veya aktiviteler sağlıyorlar. yaratıcılık Bir problemi çözmek için kutunun dışında düşünme yeteneği. Öğrenciler: Bu özelliğe sahip olan öğrenciler eleştirel düşünebilir ve problem çözen ustalar. Öğretmenler: Bu özelliğe sahip öğretmenler, yaratıcılıklarını, öğrencileri davet eden bir sınıf oluşturmak, ilgi çekici dersler oluşturmak için kullanabilirler ve her öğrenci için dersleri bireyselleştirmek için stratejilerin nasıl birleştirileceğini bulurlar. Belirleme Bir hedefi başarmaktan vazgeçmeden sıkıntılarla mücadele edebilme. Öğrenciler: Bu özelliği taşıyan öğrenciler hedefe yöneliktir ve bu hedeflere ulaşmak için hiçbir şeyin yoluna girmesine izin vermezler. Öğretmenler: Bu özelliği taşıyan öğretmenler işlerini yapmanın bir yolunu bulurlar. Mazeret vermiyorlar. En zor öğrenciye bile deneme yanılma yoluyla ulaşmaktan vazgeçmeden yollar buluyorlar. Empati Benzer yaşam deneyimlerini veya problemlerini paylaşmasanız bile başka biriyle ilişki kurabilme. Öğrenciler: Bu özelliği taşıyan öğrenciler sınıf arkadaşlarıyla ilişki kurabilirler. Yargılayıcı ya da küçümseyici değillerdir. Bunun yerine, destekleyici ve anlayışlılar. Öğretmenler: Bu özelliğe sahip öğretmenler, öğrencilerin ihtiyaçlarını değerlendirmek ve karşılamak için sınıflarının duvarlarının ötesine bakabilirler. Bazı öğrencilerin okul dışında zor bir hayat yaşadıklarını ve bu öğrencilere yardım etmek için çözümler bulmaya çalıştıklarını kabul ediyorlar. bağışlayıcı Kıtlık hissetmeden veya kin tutmadan haksız kaldığınız durumun ötesine geçme yeteneği. Öğrenciler: Bu özelliğe sahip öğrenciler, başkası tarafından haksızlığa uğradıklarında dikkat dağıtıcı olabilecek şeylerin gitmesine izin verebilir. Öğretmenler: Bu özelliğe sahip öğretmenler, öğretmenler için potansiyel olarak zararlı olabilecek bir sorun ya da tartışma yaratan yöneticiler , ebeveynler, öğrenciler veya diğer öğretmenlerle yakın çalışabilirler . gerçeklik İkiyüzlülük olmadan eylemler ve kelimelerle samimiyet gösterme yeteneği. Öğrenciler: Bu özelliğe sahip öğrenciler çok sevilir ve güvenilir. Birçok arkadaşları var ve genellikle sınıflarında lider olarak görülüyorlar. Öğretmenler: Bu özelliğe sahip öğretmenler oldukça profesyonel olarak görülmektedir . Öğrenciler ve veliler sattıkları şeyleri satın alırlar ve genellikle akranları tarafından büyük saygı görürler. merhametlilik Her türlü durumla ilgilenirken nazik, nazik ve minnettar olma yeteneği. Öğrenciler: Bu özelliğe sahip öğrenciler, meslektaşları arasında popülerdir ve öğretmenleri tarafından çok sevilirler. İnsanlar kişiliklerine çekilir. Genellikle, bir fırsat ortaya çıktığında, başkalarına yardım etme yollarından giderler. Öğretmenler: Bu özelliğe sahip öğretmenlere saygı duyulur. Okullarına, sınıflarının dört duvarının ötesinde yatırım yapıyorlar. Görevlendirmeye gönüllü olurlar, gerektiğinde diğer öğretmenlere yardım ederler ve hatta toplumdaki muhtaç ailelere yardım etmenin yollarını bulurlar. Sokulgan Yetenek sosyalleşme ve diğer insanlarla ilgilidir. Öğrenciler: Bu özelliği taşıyan öğrenciler başkalarıyla iyi çalışırlar. Hemen hemen herkesle bağlantı kurabilecek bir insan olarak tanınırlar. İnsanları severler ve genellikle sosyal evrenin merkezidir. Öğretmenler: Bu özelliğe sahip öğretmenler , öğrencileri ve aileleri ile güçlü, güven verici ilişkiler kurabilirler . Genellikle okul duvarlarının ötesine uzanan gerçek bağlantılar kurmak için zaman ayırırlar. Herhangi bir kişilik tipiyle ilgili bir konuşma yapmanın ve konuşmanın bir yolunu bulabilirler . Kumtaşı Ruhta güçlü olma, cesur olma ve cesur olma yeteneği. Öğrenciler: Bu özelliği çeşitlilikten dolayı savaşan, başkalarına karşı duran ve güçlü düşünen bireyler olan öğrenciler. Öğretmenler: Bu özelliğe sahip öğretmenler olabilecekleri en iyi öğretmen olmak için her şeyi yaparlar. Hiçbir şeyin öğrencilerini eğitmenin yoluna girmesine izin vermeyeceklerdir. Zor kararlar verecekler ve gerektiğinde öğrenciler için bir avukat olacaklar. Bağımsızlık Başkalarından yardım talep etmeden kendi başınıza sorun veya durumla çalışma yeteneği. Öğrenciler: Bu özelliği taşıyan öğrenciler, bir görevi başarmaları için onları motive etmek için diğer insanlara güvenmezler. Kendileri farkında ve kendileri hareket ediyorlar. Daha akademik olarak başarabilirler çünkü başka insanları beklemek zorunda kalmazlar. Öğretmenler: Bu özelliğe sahip öğretmenler, diğer insanlardan iyi fikirler alabilir ve onları harika yapabilir. Potansiyel sorunlara kendi başlarına çözümler bulabilir ve danışmadan genel sınıf kararları alabilirler . sezgi Sebepsiz bir şeyi basitçe içgüdüsel olarak anlama yeteneği. Öğrenciler: Bu özelliğe sahip öğrenciler, bir arkadaş veya öğretmenin kötü bir gün geçirdiğini hissedebilir ve durumu iyileştirmeye çalışabilir. Öğretmenler: Bu özelliğe sahip öğretmenler, öğrencilerin bir kavramı kavramada zorlandıklarını söyleyebilirler. Dersi hızla değerlendirebilir ve uyarlayabilir, böylece daha fazla öğrenci anlayabilir. Ayrıca, bir öğrencinin kişisel sıkıntılardan geçtiğini de hissedebiliyorlar. iyilik Karşılığında bir şey beklemeden başkalarına yardım edebilme yeteneği. Öğrenciler: Bu özelliğe sahip öğrencilerin çok arkadaşı var. Cömert ve düşünceli insanlar genellikle güzel bir şeyler yapmak için kendi yollarından çıkıyorlar. Öğretmenler: Bu özelliğe sahip öğretmenler çok popülerdir. Bu, öğretmenin şefkat üzerine itibar kazanmasına yardımcı olabilir. Birçok öğrenci, kibar olduğu için ünü olan bir öğretmenin olmasını dört gözle bekler. İtaat Neden yapılması gerektiğini sorgulamadan bir talebe uyma yeteneği. Öğrenciler: Bu özelliğe sahip öğrenciler öğretmenleri tarafından iyi düşünülür. Genelde uyumlu, iyi niyetli ve nadiren bir sınıf disiplini sorunu. Öğretmenler: Bu özelliğe sahip öğretmenler, okul müdürleri ile güvenilir ve işbirliğine dayalı bir ilişki kurabilirler. Tutkulu Yoğun duygularınız ya da şiddetli inançlarınız nedeniyle başkalarının bir şeyler satın alma kabiliyeti. Öğrenciler: Bu özelliğe sahip öğrencilerin motive etmesi kolaydır . İnsanlar tutkulu oldukları bir şey için her şeyi yaparlar. Bu tutkunun avantajından yararlanmak, iyi öğretmenlerin yaptığı şeydir. Öğretmenler: Bu özelliğe sahip öğretmenler, öğrencilerin dinlemesi için kolaydır. Tutku herhangi bir konu satar ve tutku eksikliği başarısızlığa yol açabilir. İçeriği hakkında tutkulu olan öğretmenlerin, içeriği hakkında daha fazla şey öğrendikçe tutkulu olan öğrenciler üretmesi daha muhtemeldir. Sabır Boşta oturmak ve zamanlama mükemmel olana kadar bir şey beklemek yeteneği. Öğrenciler: Bu özelliğe sahip öğrenciler bazen sıranızı beklemeniz gerektiğini anlar. Başarısızlıktan caydırılmazlar, bunun yerine başarısızlığı daha fazla bilgi edinmek için bir fırsat olarak görürler. Bunun yerine, yeniden değerlendirirler, başka bir yaklaşım bulurlar ve tekrar deneyirler. Öğretmenler: Bu özelliğe sahip öğretmenler, okul yılının bir maraton değil, bir yarış olduğunu anlarlar. Her günün zorluklarını ortaya koyduğunu ve işlerinin yıl ilerledikçe her öğrenciyi A noktasından B noktasına nasıl getireceğini bulmak olduğunu anlıyorlar. Yansıtıcı Geçmişte bir noktaya bakma ve deneyime dayanarak ondan ders çıkarma yeteneği. Öğrenciler: Bu özelliğe sahip öğrenciler, temel öğrenmelerini güçlendirmek için yeni kavramları alırlar ve daha önce öğrenilmiş kavramlarla ilişkilendirirler. Yeni bilginin gerçek yaşam durumlarına uygulanmasının yollarını bulabilirler. Öğretmenler: Bu özelliğe sahip öğretmenler sürekli büyüyor, öğreniyor ve gelişiyor . Her gün pratiklerini sürekli değişiklik ve iyileştirmeler yaparak yansıtırlar. Her zaman sahip olduklarından daha iyi bir şey ararlar. Becerikli Bir problemi çözmek için elinizden geleni yapma ve bir durumu çözme yeteneği. Öğrenciler: Bu özelliğe sahip öğrenciler, verdikleri araçları alabilir ve yeteneklerinden en iyi şekilde faydalanabilirler. Paraları için en fazla patlamayı elde edebilirler. Öğretmenler: Bu özelliğe sahip öğretmenler okullarında sahip oldukları kaynakları en üst düzeye çıkarabilirler. Ellerinde bulunan teknoloji ve müfredattan en iyi şekilde yararlanabiliyorlar. Sahip olduklarını yaparlar. Saygılı Olumlu ve destekleyici etkileşimlerle başkalarının yapma ve ellerinden gelenin en iyisini yapma yeteneği. Öğrenciler: Bu özelliğe sahip öğrenciler, akranlarıyla işbirliği içinde çalışabilirler. Etrafındaki herkesin görüşlerine, düşüncelerine ve duygularına saygı duyarlar. Herkese karşı hassastırlar ve herkese tedavi olmak istedikleri gibi davranmaya çalışırlar. Öğretmenler: Bu özelliğe sahip öğretmenler, her öğrenciyle olumlu ve destekleyici etkileşimleri olması gerektiğini anlar. Her zaman öğrencilerinin itibarını korurlar ve sınıflarında güven ve saygı ortamı yaratırlar . Sorumluluk sahibi Yaptıklarınızdan sorumlu olma ve zamanında verilen görevleri yerine getirme yeteneği. Öğrenciler: Bu özelliğe sahip öğrenciler, zamanında yapılan her ödevi tamamlayıp teslim edebilirler. Öngörülen bir programı takip ederler, dikkat dağıtıcı şeylere katılmayı reddederler ve görevde kalırlar . Öğretmenler: Bu özelliğe sahip öğretmenler, yönetim için güvenilir ve değerli varlıklardır. Profesyonel olarak kabul edilir ve ihtiyaç duyulan alanlarda yardım etmeleri istenir. Çok güvenilir ve güvenilirdirler.  

Devamı

3-D Sınıfı "Benim Kuklam ve Benim Emojim" Etkinliği

3-D sınıf öğretmeni NuriyeYILMAZ; rehberliğinde gerçekleşen benim kuklam ve benim emojim etkinliğinde sınıfça bir haylki keyif aldıklarını belirtiyor.  Sınıfça emeoji figürlerini beraber yaptıklarını ve kuklalarını oynattıklarını öğrencilerinin hepsi de çok büyük keyfi aldığını söylerken hem de anlatmak istediğimiz konuları eğlenceli bir şekilde onlara sunmuş olduklarını ayrıca figürlerin yapılırken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta renkleri olduğunu işaret ediyor. Öğrencilerim evde bulabildikleri malzemeleri okula getirdi. Kuklalarımızı giydirip adeta kişilğe büründürdük. Öğrencilerim hem eğlendi hem de öğrendi.

Devamı

Uçan Balonlar Anasınıfı Bahçe Oyunları Etkinliği

Uçan Balonlar Anasınıfı miniklerimiz, oyunun ve açık havanın çocuğun hayatındaki önemine vurgu yapmak, eğitimciler, aileler ve toplumda olumlu farkındalık oluşturmak amacıyla oyun her zaman her yerde ve herkese! sloganı ile etkinliklerde öncü olmayı sürdürüyor. 

Devamı

3-F Sınıfı Annelerinin Mutfağı İçin Tasarım Yaptı

3-F sınıfı öğrencileri eğitim öğretim yılının sonlarına doğru yaklaştığımız şu günlerde annelerinin kendilerini özel hissetmesi, ayrıcalıklarının farkına varması, kendi güçlü yönlerini keşfetmelerini sağlamakla beraber, aynı zamanda bunları bir hayat felsefesi, bir amaç, bir hedef haline getirmesinde de yardımcı olabilmek, evdeki yardımlaşma ve iş bölümü adına annelerini minik sürprizlerle mutlu edebilmek için mutfakları için modeller tasarladı.

Devamı

1-G Sınıfı Çevremize Saygı ve Duyarlılık Etkinliği ile Piknik Keyfini Birleştiriyor

1-G sınıf öğretmeni Esma Kamış rehberliğinde sınıfça yapmış oldukları "Çevremize Saygı ve Duyarlılık" etkinliği kapsamında bilgilendirilme yapılan öğrencilerin farkındalığı arttıtırılıyor ve piknik etkinliği ile pekiştiriliyor. Diğer derslerde de bu farkındalık öğrencilerin çalışmalarına yansıyor. Çevremize karşı saygı göstermek gereklliği anlayışı öğrencilerimize de çevre ve doğa bilinci oluşturma zorunluluğu tatlı bir keyif haline dönüşüyor.

Devamı

1-A Sınıfı Organik Lale Yetiştirmeye Devam Ediyor

1-A sınıf öğretmeni Fatma BAYRAK; renkleriyle ve güzellikleriyle hatta tarihte bir döneme adını vermesiyle ünlü laleleri yetiştirmek için özellikle seçtiklerini belirtirken, öğrencilerinin çoğunun bina ortamında büyüdüklerini, bu yüzden doğa ve çevre bilincinin gelişmesi için tüm insanlığın sağlıklı bitkisel ürünler yetiştirme çabasında olması gerektiğini ve doğaya saygılı olunması zorunluluğu adına bitkisel uygulamaların okulda yaygınlaştırılması gerektiğini düşünüyor. Onlara göre organik bitki yetiştirme, doğaya sahip olup, ona hükmetmek, onu kontrol etmekten çok, onunla ortaklık kurabilme sanatı olarak da değerlendirilmeli. Organik bitki yetiştirmenin amacı, bitkilerin, hayvanların, insanların ve toprağın sağlığını ve verimliliğini korumak ve devamlılığını sağlamaktır. Herhangi bir kimyasal madde (ilaç, hormon-büyüme ve gelişme düzenleyiciler) vermekten kaçınmak sağlıklı bitkiler yetiştirmek için  yeterlidir.

Devamı

İl Dışı Atamaya Başvuracak Öğretmenin Bilmesi Gereken On Önemli Husus

"Öğretmen Hakları Ve Hukuku 1" Kitabının Yazarı Sedat Deger Kaleme Aldığı Yazısında İl Dışı Atamaya Başvuru Yapacak Öğretmenlerin Bilmesi Gereken 10 Önemli Hususa Değindi. 1)  Zorunlu Hizmet Yükümlüsü Öğretmenlerden, 2019 Yılı İl Dışı Yer Değiştirme Talebinde Bulunabilmeleri İçin Kaç Yıl Çalışmak Gerekir? Bu Süre Hangi Öğretmenler İçin Geçerlidir?Cevap :*Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama Ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'nin 52. Maddesinin Birinci Fıkrasındaki "Öğretmenlerden Yer Değiştirme Yapılacak Yılın 30 Eylül Tarihi İtibarıyla Kadrolarının Bulunduğu Eğitim Kurumunda Üç Yıllık Çalışma Süresini Tamamlayanlar İl İçinde, Bulundukları İlde Üç Yıllık Çalışma Süresini Tamamlayanlar İse İller Arasında Yer Değiştirme İsteğinde Bulunabilir. Üç Yıllık Çalışma Süresinin Hesabında İl İçinde Yer Değiştirecekler Bakımından Kadrolarının Bulunduğu Eğitim Kurumunda, İller Arasında Yer Değiştirecekler Bakımından İse Bulunduğu İlde Fiilen Öğretmen Veya İkinci Görev Kapsamında Eğitim Kurumu Yöneticisi Olarak Geçirilen Süreler Dikkate Alınır." Hükmü Gereği 3 Yıl Aynı İlde Çalışma Süresi Aranır . Ayrıca Yayımlanması Beklenen Duyuruyada Mevcut Mevzuat Gereği Aşağıdaki Gibi Hükümler Eklenmesi Beklenmektedir ; * "06/05/2010 Tarihinden Sonra Atanıp Birinci, İkinci Ve/Veya Üçüncü Hizmet Alanlarındaki Eğitim Kurumlarında Toplam 3 Yıllık Çalışma Süresini Tamamlayan Veya 30 Eylül 2019 Tarihi İtibarıyla Tamamlayacak Olan Öğretmenlerden Zorunlu Çalışma Yükümlülüğü Öngörülen Hizmet Alanında Hiç Görev Yapmamış Ya Da Eksik Hizmeti 6 Aydan Fazla Olanlar, Zorunlu Çalışma Yükümlülüklerini Yerine Getirmek Üzere İl İçinde Veya İller Arasında Dördüncü, Beşinci Veya Altıncı Hizmet Alanlarındaki Eğitim Kurumlarına Tercihleri Doğrultusunda Atanacaktır. Bunlardan Tercihlerinden Herhangi Birine Atanamayanlar İle Tercihte Bulunmayanların Atamaları, Alanlarında Norm Açığı Bulunan Diğer Zorunlu Çalışma Yükümlülüğü Öngörülen Hizmet Alanlarındaki Eğitim Kurumlarına Bakanlıkça Resen Yapılacaktır." Hükmü, * "Dördüncü, Beşinci Ve Altıncı Hizmet Alanlarında Görevli Zorunlu Çalışma Yükümlüsü Öğretmenlerden (31 Ekim 2019 – 30 Eylül 2019) Tarihi İtibarıyla Bulundukları İlde 3 Yılını Dolduranlar İller Arasında, Bulundukları Eğitim Kurumunda 3 Yılını Dolduranlar İse İl İçinde Zorunlu Çalışma Yükümlülüğü Öngörülen Hizmet Alanlarına Yer Değiştirme İsteğinde Bulunabilecektir" Hükümlerine Göre; (1) Şu An Zorunlu Hizmet Sayılmayan Okullarda (1.-2.-3.Hizmet Alanı) Çalışan Zorunlu Hizmetini Hiç Yapmamış Veya Eksik Yapmış (6 Aydan Fazla Kalmış) Öğretmenlerden 3 Yıllık Süreyi Tamamlayan Öğretmenler , Not: Bu Öğretmenlerin Zorunlu Hizmet Sayılan (4.-5.-6.Hizmet Alanı) İl İçindeki Ya Da Dışındaki Okullara  Tayin İstemesi Zorunludur Aksi Takdirde Re Sen Atamaları Yapılacaktır (2)Zorunlu Hizmet Sayılan Okulda (4.-5.-6.Hizmet Alanı) Görev Yapıp Geri Kalan Zorunlu Hizmetini Başka Zorunlu Hizmet Sayılan Okulda Yerine Getirmek İsteyen Öğretmenler, Bulundukları İlde (31 Ekim 2019 Yada 30 Eylül 2019) Tarihi İtibarıyla En Az 3 Yıllık Çalışma Süresini Tamamlayanlar, İl Dışı Atama İsteğinde Bulunabilecektir.  Not: 31 Ekim Veya 30 Eylül Dememin Sebebi Geçen Sene Meb Duyuru Sonrası 22/05/2018 Tarih Ve 19303 Sayılı Onay İle 30 Eylül Olan Başvuruya Esas Tarihi 31 Ekim 2018 Olarak Geçen Seneki Atama Dönemine Özgü Olarak Yeniden Düzenlemişti. 2)  Zorunlu Hizmet Yükümlüsü Öğretmenler İl Dışı Atamada İl İçindeki Okulları Da Tercih Edebilirler Mi? Cevap: Evet Ama Bazı Şartları Var. Mevzuata Göre Hazırlanmış Bu Zamanki Duyurularda  "Dördüncü, Beşinci Ve Altıncı Hizmet Alanlarında Görevli Zorunlu Çalışma Yükümlüsü Öğretmenlerden (30 Eylül Yada 31 Ekim 2019 )Tarihi İtibarıyla Bulundukları İlde 3 Yılını Dolduranlar İller Arasında, Bulundukları Eğitim Kurumunda 3 Yılını Dolduranlar İse İl İçinde Zorunlu Çalışma Yükümlülüğü Öngörülen Hizmet Alanlarına Yer Değiştirme İsteğinde Bulunabilecektir." Şeklinde Hüküm Eklenir Ki Bu Hususa Göre; Bulunduğu İldeki 3 Yıl Çalışma Süresinin Tamamını Şu Anki Okulunda Tamamlayan Öğretmenler İl İçindeki Zorunlu Hizmet Sayılan Okulları Da Tercih Edebilirler Aynı Okulda Tamamlamayanlar İse İl Dışındaki Zorunlu Hizmet Sayılan Okullara Tayin İsteyebilirler. Bu Konuya "Öğretmen Hakları Ve Hukuku 1" Kitabımda Detaylıca Yer Vermiştim. 3) Zorunlu Hizmet Yükümlüsü Öğretmenlerden Norm Fazlası Olarak Kendi Tercihleri Dahil  Önceden Yer Değiştirmiş Öğretmenlerde De Yeni Okulunda 3 Yıl Görev Yapma Şartı Aranır Mı, İl Dışı Atama İsteğinde Bulunması İçin Şartlar Nelerdir ?  Cevap: İl Dışı Atama Hakkı İçin Aynı İlde 3 Yıl Çalışma Şartı Arandığı İçin Norm Fazlası Olup İl İçinde Yer Değiştiren Öğretmenlerin Zaten Eski Ve Şimdiki Okulundaki Görev Sürelerinin Toplamına Bakılarak Aynı İldeki 3 Yıl Çalışma Şartına Bakılmaktadır. Dolayısıyla Norm Fazlası Olduğu İçin İl İçiyle Atandığı Yeni Okulundaki Ve Eski Okulundaki Toplam Süre 3 Yıl Oluyorsa İl Dışı Atamaya Başvurabilir. 4)  İller Arasına Başvurmak İçin İlla 3 Yıl Çalışmak Mı Gerekiyor, Hangi Öğretmenler 3 Yıl Çalışmasa Da İl Dışı Atamalarına Başvurma Hakkına Sahip?(Zorunlu Hizmet Yükümlüsü Öğretmenler) Cevap: Bundan Önceki Yıllarda Meri Mevzuata Uygun Yayımlanmış İl Dışı Atama Duyurularına Göre Şu Şekilde Hükümler Işığında 3 Yıl Çalışma Süreleri İle İlgili Çerçeveler Belirlenmektedir;  * "Birinci, İkinci Ve Üçüncü Hizmet Alanlarında(Zorunlu Hizmet Sayılmayan Okulda)  Görev Yapan Zorunlu Çalışma Yükümlüsü Öğretmenlerden;  (A) Sağlık Ve Eş Durumu Mazeretleri Nedeniyle Zorunlu Çalışma Yükümlülüğü Ertelenmiş Olanlar, (B)  Başvuruların Son Günü İtibarıyla Adaylıkları Kaldırılmış Olanlar,  İstemeleri Halinde Zorunlu Çalışma Yükümlülüğü Öngörülen Hizmet Alanlarına Yer Değiştirme Başvurusunda Bulunabilecektir.  Bu Kapsamdaki Öğretmenlerde 3 Yıllık Çalışma Süresi Aranmayacak; Tercihlerinden Herhangi Birine Atanamayanlar İse Bulundukları Yerlerde Görevlerine Devam Edecektir."  Hükmü Duyurulara Eklenmektedir Ki ;   *Zorunlu Çalışma Yükümlüsü Olup Zorunlu Hizmet Sayılmayan Okulda Görev Yapan  Ve Başvuruların Son Günü İtibariyle Adaylığı Kalkmış Olan Öğretmenler,   *Sağlık Ve Eş Özründen Dolayı Zorunlu Çalışma Yükümlülükleri Ertelenen Ve Şu An Zorunlu Hizmet Sayılmayan (1-2-3. Hizmet Alanlar) Okulda Görevli Öğretmenler,  İller Arası Yer Değiştirmeye 3 Yıl Çalışma Süresi Aranmadan Başvurabilirler.  Not: Bu Öğretmen Arkadaşlar Sadece Zorunlu Hizmet Sayılan Okulları (İl İçindeki Veya İl Dışındaki) Yani 4.-5.-6.Hizmet Alanı Olan Okulları Tercih Edebilirler.  5)  Çalıştığı Okul ,Zorunlu Çalışma Yükümlülüğünden Sayılmaz İken (1-2-3 Hizmet Alanı) Zorunlu Çalışma Yükümlülüğüne Alınmış Okula(4-5-6 Hizmet Alanı) Dönüştürülen Öğretmenler İller Arası Atamaya Başvurabilecek Mi? Cevap: Birinci, İkinci Veya Üçüncü Hizmet Alanlarında Görev Yapmakta İken Ocak 2019 Tarihi İtibarıyla Zorunlu Çalışma Yükümlüğü Öngörülen Dördüncü, Beşinci Veya Altıncı Hizmet Alanları Kapsamına Alınan Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenler, Görev Yaptıkları Eğitim Kurumunda Kalabilecekleri Gibi, İstemeleri Halinde Zorunlu Çalışma Yükümlülüğü Öngörülen Hizmet Alanlarına Yer Değiştirme İsteğinde De Bulunabileceklerdir. Ama Buradaki Ayrıntı Şu Şekilde; Bu Haktan Sadece Ocak 2019 Tarihindeki Değişiklik İle Okulu Zorunlu Hizmet Kapsamına Alınan Öğretmen Yararlanabilir. Geçmiş Yıllarda Okulları Zorunlu Hizmet Kapsamına Alınıp O Sene Başvuru Yapmayanlar Haklarını Kaybettikleri İçin Bu Seneki İl Dışı Atamaya Başvuru Yapamazlar.  6)  Zorunlu Hizmet Yükümlüsü Öğretmenlerden Özür Durumu Biten Veya Belgeleyemeyenler  İl Dışına Başvurmak Zorunda Mı?  Cevap : Bilindiği Üzere Özür Durumundan Atanan Öğretmenin Mazereti Sürdükçe Zorunlu Hizmeti Ertelenir.17 Nisan 2015 Cuma Günü 29329 Sayılı Resmi Gazetede Yayınlanan Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama Ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinin "Zorunlu Çalışma Yükümlülüğü Ertelenecekler" Başlığı Altındaki 45. Maddenin 1. Fıkra "A" Bendindeki "Aile Birliği Veya Sağlık Mazeretlerinin Devam Ettiğini Belgelendirenlerin, Bir Sonraki Yer Değiştirme Dönemine Kadar, Zorunlu Çalışma Yükümlülükleri Ertelenir." Hükmüne Göre Özür Durumuna Bağlı Yer Değiştirme İsteğinde Bulunup Mazeretinin Bulunduğu İl Veya İlçeye Atananlardan Sağlık Veya Eş Özrünün Devam Ettiğini Belgelendirenler Her Yıl Zorunlu Çalışma Yükümlülükleri Bir Sonraki Yer Değiştirme Dönemine Kadar Ertelenir.  Meb Öğretmen Atama Ve Yer Değiştirme Yönetmeliği "Zorunlu Çalışma Yükümlülüğüne Bağlı Yer Değiştirmeler" Başlıklı 43. Madde 3. Fıkrasındaki "Zorunlu Çalışma Yükümlüsü Öğretmenler, Aile Birliği Mazereti Veya Sağlık Mazeretlerinin Devam Ettiğini Her Yıl Bakanlıkça Belirlenen Dönemlerde Belgelendirir. Mazeretlerini Belgelendiremeyenler, Zorunlu Çalışma Yükümlülüklerini Yerine Getirmek Ya Da Eksik Kalan Hizmetlerini Tamamlamak Üzere Bu Maddenin Birinci Fıkrasında Öngörülen Usulle Atanır" Hükmü İle 6. Fıkrasındaki "Zorunlu Çalışma Yükümlülüğü Öngörülen 4, 5 Ve 6 Ncı Hizmet Alanlarındaki Eğitim Kurumlarında Görevli İken Mazeretleri Nedeniyle 1, 2 Ve 3 Üncü Hizmet Alanlarındaki Eğitim Kurumlarına Atanan Öğretmenlerden Zorunlu Çalışma Yükümlüsü Olanlar, Mazeretlerinin Ortadan Kalkması Hâlinde İlk Yer Değiştirme Döneminde Zorunlu Çalışma Yükümlülüklerini Tamamlamak Üzere 4, 5 Veya 6 Ncı Hizmet Alanındaki Eğitim Kurumlarına Atanır." Hükümleri Gereği Zorunlu Çalışma Yükümlüsü Olan Öğretmenlerden Özür Durumunun Devam Ettiğini Belgelendiremeyenler(Mazeretlerinin Ortadan Kalkması Hâlinde), İlk Yer Değiştirme Döneminde Zorunlu Çalışma Yükümlülüklerini Tamamlamak Üzere Atama Başvurusunda Bulunmak Zorundalar. Zaten Bundan Önceki Mevcut Mevzuata Dayalı Hazırlanmış İl Dışı Atama Duyurularında  "Zorunlu Çalışma Yükümlülüğü Öngörülen Dördüncü, Beşinci Ve Altıncı Hizmet Alanlarındaki Eğitim Kurumlarında Görevli İken Mazeretleri Nedeniyle Birinci, İkinci Ve Üçüncü Hizmet Alanlarındaki Eğitim Kurumlarına Atanan Öğretmenlerden Zorunlu Çalışma Yükümlüsü Olanlar, Mazeretlerinin Ortadan Kalkması Hâlinde Zorunlu Çalışma Yükümlülüklerini Tamamlamak Üzere Dördüncü, Beşinci Ve Altıncı Hizmet Alanındaki Eğitim Kurumlarına Atanacaktır." Hükmü İle De Mazereti Sona Eren Öğretmenin Zorunlu Hizmet Sayılan Okula Atanacağı Hüküm Altına Alınmaktadır. Not : Mazereti Sona Eren Öğretmenlerden Zorunlu Hizmet Yükümlüsü Olan Ve Şu An Zorunlu Hizmet Sayılmayan Okulda (1.-2.-3. Hizmet Alanı )İl İçindeki Zorunlu Sayılan (4.-5.-6. Hizmet Alanı) Okulları Da Tercih Edebilirler. Zorunlu Hizmet Yükümlülüğüne Bağlı Yer Değiştirme İşlemleri İl Dışı Atama Şeklinden Farklı Olup Aynı Anda Başvuruların Alınmasından Dolayı Da Birçok Eğitimci Tarafından Karıştırılmaktadır. Bu Yüzden Öncelikle "İl Dışı Atama" Ve "Zorunlu Hizmet Yükümlülüğüne Bağlı Atamalarının" Birbirinden Farklı Olduğunun Ayrımına Varmak Gerekiyor. Bunun İçin De 17 Nisan 2015 Cuma Günü  29329 Sayılı Resmi Gazetede Yayınlanan Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama Ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinin Zorunlu Çalışma Yükümlülüğüne Bağlı Yer Değiştirmeler Başlığındaki 43 Maddesini İncelemek Gerekir. Bu Madenin  4. Fıkrasında Yazılı Bulunan "Mazerete Bağlı Yer Değiştirmeler Hariç Olmak Üzere Zorunlu Çalışma Yükümlüsü Öğretmenlerden Zorunlu Çalışma Yükümlülüğü Öngörülen Eğitim Kurumunda En Az 3 Yıl Süreyle Görev Yapanlar, İl İçindeki Ya Da Diğer İllerdeki Zorunlu Çalışma Yükümlülüğü Öngörülen Hizmet Alanlarına Yer Değiştirme İsteğinde Bulunabilir." Hükmü Gereği Zorunlu Hizmet Yükümlüsü Öğretmenlerin Zorunlu Hizmet Yükümlülüklerini Devam Ettirebilmesi Adına İl Dışındaki Kurumlar İle Beraber İl İçindeki Zorunlu Hizmet Sayılan (4-5-6. Hizmet Alanı) Okulları Da Tercih Edebilme Hakları Meb Tarafından Yasal Olarak Tanınmıştır. 7)  Eş Özrü Bulunan Ve Zorunlu Çalışma Yükümlüsü Olduğu İçin Zorunlu Hizmet Sayılan Okullara Tayin Olmak Zorunda Olan Öğretmen İl Dışına Başvurmak Zorunda Mı? Cevap : Bu Husus İçin Milli Eğitim Bakanlığı Duyurulara  "Birinci, İkinci Ve Üçüncü Hizmet Alanlarında Görev Yapan Zorunlu Çalışma Yükümlüsü Öğretmenlerden Eşleri Aynı İlin Farklı Bir İlçesinde Ya Da Başka Bir İl'de Görev Yapanlar, İstemeleri Halinde Zorunlu Yer Değiştirme Başvurusunda Bulunmayabilecektir. Bu Durumda Bulunan Öğretmenler Eşlerinin Bulunduğu Yere (2019) Yılı Yaz Tatilinde Mazeret Durumundan Yer Değiştirme Döneminde Yer Değiştirme İsteğinde Bulunacaktır." Hükmünü Ekleyerek  Sonradan Yapılacak Mazeret Atamasına Başvurmak Koşulu İle İl Dışı Atamaya Başvurmama Haklarını Tanımaktadır. 8) Zorunlu Hizmet Yükümlüsü Öğretmenler, Zorunlu Hizmet Sayılsın Yada Sayılmasın Tüm Okulları Tercih Edebilirler Mi Yoksa Sadece Zorunlu Hizmet Sayılan Okulları Mı Tercih Edebilirler? Cevap: 17 Nisan 2015 Tarih Ve 29329 Sayılı Resmi Gazetede Yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama Ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'nin 43. Maddenin 8. Fıkrasındaki "Zorunlu Çalışma Yükümlülüğüne Tabi Öğretmenler, Bu Yönetmelikte Belirtilen İstisnalar Hariç Olmak Üzere Zorunlu Çalışma Yükümlülüklerini Tamamlamadan Zorunlu Çalışma Yükümlülüğü Öngörülen Hizmet Alanları Dışına Yer Değiştirme İsteğinde Bulunamaz." Hükmü İle Zorunlu Hizmet Yükümlüsü Tüm Öğretmenlerin Zorunlu Hizmet Yükümlülüklerini Tamamlamadıkça Hiçbir Suretle ( Mazeret Durumu Atamaları Hariç) Zorunlu Hizmet Olmayan Okula Atanamayacaklarını Hukuki Bir Zemine Oturtmuştur. Dolayısıyla Mazeretlerinden Dolayı Zorunlu Hizmetleri Ertelenenler Dahil Zorunlu Hizmet Yükümlülükleri Devam Eden Tüm Öğretmenler Sadece Zorunlu Hizmet Sayılan Okulları Tercih Edebilirler. Kaldı Ki Bundan Önceki Duyurulara  Meb  "Zorunlu Çalışma Yükümlülüklerini Yerine Getirmek Üzere İl İçinde Veya İller Arasında Yer Değiştirecek Öğretmenler, Bu Tercihlerini Dördüncü, Beşinci Veya Altıncı Hizmet Alanlarındaki Eğitim Kurumlarına Yapacaktır. " Hükmünü Ekleyerek Bu Zorunluluğu Öğretmenlerden İstemektedir. Aksi Durumda Yanlışlıkla Da Olsa Atanırsa Fark Edildiğinde Ataması İptal Edilir. 9)  Üç Yıl Aynı İlde Görev Yapma Şartına Sahip Ve Zorunlu Hizmet Yükümlülüğü Öngörülen Okullarda (4.-5.-6. Hizmet Alanı Okullar) Görevli Öğretmenler Zorunlu Hizmet Sayılmayan (1.-2.-3. Alanı Okul) Okulları Tercih Edebilirler Mi? Cevap : Öğretmenlerden Zorunlu Hizmet Yükümlüsü Olup Yine Zorunlu Hizmet Sayılan Okulda (4.-5.-6. Hizmet Alanı Okul) Görev Yapan Ve İldeki 3 Yıl Çalışma Şartını  Doldurmuş Öğretmenler; Geri Kalan Zorunlu Hizmet Yükümlülüklerini Tamamlayabileceği Yine Zorunlu Hizmet Sayılan Okullara(4.-5.-6.Hizmet Alanı Okullar) Tayin İsteyebilirler. Yani Zorunlu Hizmet Yükümlülüğü Öngörülen 4. ,5.,Veya 6. Hizmet Alanı Olan Okullarda Görevli Ve 3 Yıllık Çalışma Süresini Doldurmuş Öğretmenler Yine Zorunlu Hizmet Sayılan  Herhangi Bir Okula  Yer Değiştirme İsteğinde Bulunmak Zorundalar Kaldı Ki Zaten Mebbis Başvuru Sistemi 1.2. Veya 3. Hizmet Olan Okullara Tayin İstemesine Engel Olması Lazım. Not : Ayrıca 30 Eylül 2019 Tarihi İtibariyle Zorunlu Hizmet Süresi 6 Aydan Daha Az Kalan Öğretmenlerin Zorunlu Hizmetleri Tamamlanmış Sayılacağı İçin İl Dışı Atamada Zorunlu Hizmet Sayılmayan Okulları Da Tercih Edebilirler. 10)  Zorunlu Çalışma Yükümlülüğü Devam Eden Öğretmen, İl Dışı Yer Değiştirme Başvurularında Şu Anda Bulunduğu Hizmet Alanı İle Eş Değer Aynı Hizmet Alanı Olan Okula Mı Tayin İstemek Zorunda? Cevap: Mevcut Mevzuattaki Hükümler Gereği,  Zorunlu Hizmet Sayılan Okulda Görev Yapan Zorunlu Çalışma Yükümlüsü Öğretmenler Tayin İsterken  Aynı Hizmet Alanı Okula Tayin İstemek Zorunda Değil. Önemli Olan Tayin Olacağı Okulun Zorunlu Hizmet Kapsamında Olup Olmadığıdır. Yani 4. Hizmet Alanı Olan Okulda Görev Yapan Öğretmen İlla 4. Hizmet Sayılan Başka Bir Okulu Tercih Etme Zorunluluğu Yok, 4.-5.-6. Hizmet Sayılan Okullarından Herhangi Birini Tercih Etme Hakkına Sahipler. Örneğin: Muğla Milas'ın 5. Hizmet Alanı Olan Sakarkaya  Ortaokulunda Görev Yapan Bir Fen Ve Teknoloji Öğretmeni  Aydın'nın Herhangi Bir İlçesinde Bulunan   4.-5. Veya 6. Hizmet Alanı Olan Okullardan  Her Hangi Bir Okulu Tercih Edebilir.

Devamı

MEB'in "Anadolu Masalları Projesi" Hayata Geçirildi

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, UNESCO Türkiye Milli Komisyonu iş birliği ile hayata geçirdikleri "Anadolu Masalları Projesi"nin tanıtımını yaptı. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Şura Salonu'nda gerçekleştirilen Anadolu Masalları Resim Sergisi ve Tanıtım Toplantısı'nda konuşan Selçuk, milli değerlerin hayata geçirilmesi ve çocuklarla buluşturulmasının vazifeleri olduğunu söyledi. Selçuk, "Bu vazifemizi yerine getirebilirsek sadece şikayet ettiğimiz bir durum içerisinde değil, çocuklara örnek olduğumuz, onlar için bir rol model ortaya koyduğumuz bir gayretin içinde olabileceğiz." dedi. "Masalların eğitim sistemi için anahtar bir rol oynadığını" vurgulayan Selçuk, Türk masallarının dışında başka ülkelerin masallarını da bir araya getiren bir çalışma yapıldığını söyledi. Bakan Selçuk, projeyle ilgili şunları kaydetti: "Güzel sanatlar liselerindeki çocuklarımızın rehberliğinde ata yadigarı bu masallara paletleri ve fırçalarıyla ruh veren öğretmenlerimiz var. Hazırlanan masalların dijital ortamlara taşınması, bazı sinema eserlerine mevzu olması, bir takım çizgi filmlerle tekrar buluşturulması gibi devam çalışmaları noktasında da gayretlerimiz olacak. Bu şekilde biz bu topraklarla, Türk kimliği ile bağımızı nasıl daha gerçekçi biçimde göstermiş oluruzun da yanıtını vermiş olacağız. Bugün, bir varmış bir yokmuş demeyeceğiz, bir varmış hep varmış diyeceğiz." - Çocuklar kendi masallarını üretecek Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Adnan Boyacı, projeyle Anadolu ve Osmanlı dönemi topraklarındaki masalların tarandığını belirtti. Derlenen masalların pedagojik kontrolden geçirildiğini ve bu masalların resimlenmesi için çalışmalar yürütüldüğünü anlatan Boyacı, UNESCO Milli Komitesi ile iş birliği yaptıklarını, bu konuda çalışmalar yürüttüklerini anlattı. Boyacı, "Bundan 100-500 yıl önceki yaşantıları, o dönemin kültürel imkanlarını, evleri, yaşam koşullarını çocukların hayal etmesini istedik. Öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz çok çalıştılar. Yaklaşık 2,5 ay içinde 80 masalın tüm hikayelerinin resimlenmesini tamamladık." dedi. Anadolu masallarını çocukların anlatması için masal kartları hazırladıklarını dile getiren Boyacı, bu yolla çocukların kendi masallarını da üretebileceklerini söyledi. Türkiye büyük bir kültürel mirasa sahip olduğunu dile getiren Boyacı, çocukların, genç yaşlardan itibaren bu kültürel kodları bugünün koşulları içinde edinebilmelerini arzuladıklarını söyledi. - "Türk masal kahramanları tanınmıyor" UNESCO Türkiye Milli Komisyonu Başkanı Prof. Dr. Öcal Oğuz da çocukların yeni kent hayatı içinde steril ortamlarda ve deneyimlemeden öğrenmeye yönlendirildiğini anlattı. "Düşme, kalkma, oynama, arkadaş olma" diyerek çocukların zararsız olduğu sanılan küçük odalarda tabletlerin, internetin, bilgisayarın ve sandalyenin etrafına hapsedildiğine dikkati çeken Oğuz, muhakemeli kültür ortamında yetişmeyen çocukların, ilerleyen yaşlarda daha fazla depresyona, obeziteye maruz kaldığını, sorun çözme başarılarının daha az olduğunu ve sorun çözemedikleri vakit daha fazla doktora müracaat ettiklerini ve daha fazla ilaç kullandıklarını belirtti. Oğuz, dünyanın gittikçe yalnızların dünyası haline geldiğine işaret ederek, bundan sıyrılmak için tekrar diyalog ortamlarının kurulması gerektiğinin altını çizdi. Dünya masallarının kahramanlarının çok iyi tanındığını ancak Türk masal kahramanlarının tanınmadığını dile getiren Oğuz, bu tanınırlığın artırılması için projeyi hayata geçiren Milli Eğitim Bakanlığına duyarlılığı için teşekkür etti. Tanıtım programında sahne alan Ankara Güzel Sanatlar Lisesi öğretmenlerinin eşliğinde "Bana Bir Masal Anlat Baba" ve proje için özel bestelenen "Anadolu Masalları" isimli şarkılar seslendirildi. Programda, öğretmenler çeşitli masallar anlattı. - Sergiler, Türkiye'nin 7 bölgesinde açılacak Anadolu Masalları Projesi, Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü ve UNESCO Türkiye Milli Komisyonu projesi olarak çocukların kendi kültürel kodlarını taşıyan, onlara farklı evrenlerin kapısını aralayan ve hayal güçlerini geliştiren Anadolu masalları ile tanıştırmak için hayata geçirildi.   Projede öncelikle akademik bir heyet oluşturularak en sevilen Anadolu masalları derlendi. Bunlar akademisyenlerce incelendi ve 80 masal çocukların seviyesine uygun şekilde yeniden düzenlendi. Daha sonra masallar, kültürel mirasa uygun şekilde güzel sanatlar liselerinde, öğrenciler tarafından görsellendi, onların renkleri ve fırçalarıyla hayat buldu. Proje kapsamında, yapılan resimlerden oluşan Anadolu Masalları Resim Sergisi'nin, ülkenin 7 bölgesinde ve UNESCO Türkiye Milli Komisyonu desteğiyle Paris'te açılması planlanıyor. Projenin eğitim kiti olarak tasarımı planlandı. Resimlenen masalların dijital olarak çocukların istifadesine sunulması, masal oyun kartlarının hazırlanması ve basılı kitap olarak çocuklarla buluşması için eğitim seti çalışmaları devam ediyor. Söz konusu set ile çocukların kendi masallarını kurgulamaları ve oyunlaştırmaları mümkün olacak. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, proje kapsamında "Masal Anlatıcılığı Sertifika Programı" hazırladı. "Masal Anlatıcılığı Eğitimi", mesleki gelişim planına alındı, 2019 yılı içerisinde 20 bin öğretmenin eğitilmesi hedeflendi. Anadolu masalları, görme ve işitme engelli çocuklar için seslendirilecek ve işaret diline çevrilecek. Proje kapsamında çocukların masalları, sanatçıların sesiyle hayat bulacak.

Devamı

Karne Heyecanı Karne Kaygısına Dönüşmesin

Bazı öğrencilerin karnelerini alıp eve götürürken kaygı ve korkuya düştüğü görülmektedir. Bu kaygı anne ve babanın göstereceği tepkiden kaynaklanmaktadır. Ailelerin tutumları da farklılıklar göstermektedir. Kimi aileler katı durum sergilerken kimileri vurdum duymaz, kimileri anlayışla, kimileri de aşırı kaygılı davranır. Öğrenci karne aldıktan sonra bir değerlendirme ve sonuçla karşı karşıya olduğunun bilincindedir. Bunun gerginliğini yaşamaktadır. Sınav kaygısı yaşayan öğrenci gibi. Öğrenci de bu dönemde başarısız karne ile 'kötü evlat', 'aptal çocuk' gibi birtakım değerlendirmelere maruz kalacağı kaygısını yaşamaktadır. Devamsızlığı olan, çalışmayan, notlarından emin olmayan öğrenci için karne alma adeta bir kabustur. Bu kabus kendini nasıl gösteriyor? Çocuğun kapasitesi vasat, ailenin beklentileri çok yüksekse sorun çıkıyor. Çocuk elinden geleni yapsa da, çok başarılı olamadıysa aile çocuğa kızıyor, onu kınıyor. Bir başka durum da çocuğun kapasitesi iyi ancak, aile ilgisizse ortaya çıkıyor. Bir de kapasitesi olan ama bir şekilde tembellik yaptığı için kötü not getiren ve bunun karşılığında ailesinden tepki gören çocuklar var. Aileden istediği takdiri alamayan, duygusal ihmale uğrayan çocuk, üzülür ve güven problemi yaşıyor KARNE NEYİN GÖSTERGESİDİR? Karne aslında çocuğun başarısından ziyade derslerindeki bazı eksikliklerinin olduğunu göstermek için öğrenciye ve veliye verilen bir uyarı belgesidir. Çocuğun, ilgi, yetenek, zeka ve hayat okulundaki başarısının bir göstergesi değildir. Şunu unutmamalıyız ki; karne, çocuğun başarısı olduğu kadar aynı zamanda öğretmenin ve siz ana-babaların da başarısıdır. Çünkü, yapılan bilimsel araştırmalar, çocuklardaki okul başarısızlığının en önemli nedenlerinden birinin de uygun olmayan aile ortamını göstermektedir. Çocuğunuzda dikkat bozukluğu veya dikkat eksikliği diye adlandırılan bir problem söz konusu olabilir. Bu durum çocuğun dersi dinlemesini ve ders çalışmasını engellemekte ya da azaltmaktadır. Öğretmen aile işbirliği yapılarak durumun farkına varılmalıdır. Kendisiyle barışık ve kendisine güvenen çocukların karneleri, genellikle öğretmeni ve aileyi mutlu eder ÇOCUĞUN KARNESİNİ İNCELEYEN VELİ NE YAPMALIDIR? Çocuğunuzun karnesiyle ilgili duygularınızı, çocuğunuzun kişiliğini incitmeden net bir şekilde anlatın. Onun başarılı olabilmesi için onun arkasında olduğunuzu ona hissettirin. Kesinlikle çocuğunuzu suçlayıp yargılamayın. Ona kesinlikle tembel, tavuk, geri zekâlı gibi isim, lakap takmayın. Seni kaportacıya işçi olarak göndereceğim, okuldan alacağım gibi tehditler savurmayın. Onu eleştirip, emirler vermeyin. Çocuğunuzu arkadaşlarıyla, kardeşleriyle, komşularınızla kıyaslamayın. O herkesten farklı kendine benzeyen bir bireydir unutmayın. Çocuğunuzu kesinlikle aşağılamayın hele arkadaşlarının yanında buna hiç kalkışmayın. Onun kendine olan güven duygusunu zedelemiş olursunuz. Çocuğunuza devamlı cezalandırma, bağırma gibi davranışlarla yaklaşmayın. Çocuğun kendi karnesiyle ilgili anlattıklarını dinleyin. Onun düşüncelerine önem verin. Her ana-babanın çocuklarıyla ilgili bazı beklentileri vardır. Bunları onunla konuşun. Çocuğunuzun karnesi zayıf olabilir. Ona açık bir kapı bırakın, kendini affettirebilmesi için bir yol gösterin. Çocuğunuzun ders başarısızlığının giderilebilmesi için beraber çözüm yolları arayın. Çocuğunuzun zayıfı var diye ona tatilini zehir etmeyin, dinlenmesine fırsat verin. Ancak eksikliklerini gidermek için onunla beraber uygun bir plan yapın ve bunu uygulayın. Çocuğunuza karnesinin iyide olsa kötüde olsa sizin onu seveceğinizi ve onun arkasında olduğunuzu ona hissettirin. UZUN BİR DÖNEMİN ARDINDAN TÜM ÖĞRENCİ VE EBEVEYNLER İÇİN MUTLU BİR TATİL OLMASI DİLEĞİYLE..

Devamı

Şenay Aybüke Öğretmensiz İki Yıl

Şehit müzik öğretmeni Şenay Aybüke YALÇIN'ı dualarla ve rahmetle anıyoruz. İlk görev yerinde henüz 7 aylık öğretmenken 9 Haziran 2017 günü katledilen, adı, okullarda, sınıflarda, cadde ve kütüphanelerde yaşatılan, seslendirdiği "Mağusa Limanı türküsü" ile gönüllere taht kuran Aybüke öğretmene duyulan özlem her geçen gün artıyor. Batman Kozluk'ta PKK'lı teröristlerin saldırısı sonucu 9 Haziran 2017’de şehit olan müzik öğretmeni Şenay Aybüke Yalçın mezarı başında anıldı.   Yüreklerde büyük yer eden genç öğretmen Aybüke Yalçın, memleketi Çorum'da, öğretmen olarak atandığı Batman'da ve Türkiye'nin çeşitli yerlerinde anıldı. Aybüke öğretmenin Osmancık Şehitliği'nde bulunan kabri başındaki törene genç öğretmenin ailesinin yanı sıra Kaymakam Hakan Alkan, Belediye Başkanı Hamza Karataş, İlçe Milli Eğitim Müdürü Mahmut Tökel, Şehit Öğretmen Şenay Aybüke Yalçın Ortaokulu öğretmenleri ve öğrenciler katıldı.    

Devamı

Uçan Balonlar Anasınıfı Ramazan Bayramı Etkinliği

Uçan Balonlar Anasınıfı Ramazan Bayramı tebrik etkinliği ile bayram sevinci ve heyecanı bugünden yaşayarak çeşitli motifler tasarladılar.

Devamı

Okulumuzda Ramazan İftar Akşamı Buluşması Kurulan Sofralar ile Taçlandı

Okulumuz bünyesinde öğretmenlerimiz, velilerimiz ve öğrencilerimiz arasındaki dayanışmayı ve sosyal kaynaşmayı arttırmak amacıyla mübarek Kadir Gecesi'nin bereketli akşamında " Ramazan İftar Akşamı Buluşması " ile kurulan sofralar taçlandı.Düzenlediğimiz kaynaşma ve birlik olma davetimizde toplam 100 kişilik misafiri ağırlayarak mutluluğumuzu paylaştık. Davetimize katılım gösteren öğretmen, veli ve öğrencilerimize çok teşekkür ediyoruz.

Devamı

Okul Müdiremiz Fahriye ELKİN’in Kandil Mesajı

Mübarek kandilinizi kutlar, bin aydan daha hayırlı Kadir Gecesinde dualarınızın kabul olmasını temenni eder hayırlı kandiller dilerim.

Devamı